CO TO JEST EMS

Trening EMS (Electrical Muscle Stimulation, czyli elektryczna stymulacja mięśni) to ćwiczenia fizyczne wykonywane z użyciem nowoczesnej technologii elektrostymulacji mięśniowej. Polega on na założeniu specjalnego stroju z wbudowanymi elektrodami, które pomagają mózgowi wysyłać impulsy do mięśni.

Początek pracy mięśni pochodzi z mózgu, który wysyła polecenie do włókien nerwowych w postaci sygnału elektrycznego. Sygnał jest następnie przekazywany do włókien mięśniowych, które kurczą się. Zasada elektrostymulacji dokładnie odtwarza obserwowany proces podczas dobrowolnego skurczu. Urządzenie wysyła prąd elektryczny – impuls, do włókien nerwowych, pobudzając je. Następnie przekazywany jest do włókien mięśniowych prowokując podstawową odpowiedź mechaniczną (skurcz mięśni). Dzięki temu mięśnie pracują prawie tak samo jak podczas zwykłego treningu, jednak impulsy przesyłane są z większą skutecznością. Odpowiedź mięśniowa jest identyczna z pracą mięśni kontrolowaną przez mózg. Innymi słowy, mięsień nie może rozróżnić czy polecenie pochodzi z mózgu, czy z urządzenia.

Mięśnie rozpoczynają pracę zgodnie z profesjonalnymi ustawieniami elektrostymulatora. Impulsy wytwarzane podczas treningu są wysokiej jakości (zapewniając bezpieczeństwo, komfort i wydajność), mają takie parametry, jak impulsy generowane przez ludzki mózg, więc są całkowicie nieszkodliwe oraz – co bardzo ważne – bezbolesne.
Każdy impuls nadawany jest z inną częstotliwością dobraną do odpowiedniej grupy mięśniowej, którą chcemy rozwinąć.

Parametry systemu (liczba impulsów na sekundę, czas skurczu, czas odpoczynku, czas programu) poddają mięśnie różnym rodzajom pracy, stymulując różne rodzaje włókien mięśniowych. Aby ta praca była skuteczna, musi ona obejmować jak największą liczbę włókien mięśniowych. Liczba pracujących włókien zależy od stymulacji. Należy zatem stosować maksymalną dopuszczalną energię. Użytkownik kontroluje ten aspekt stymulacji. Im wyższa energia stymulacji, tym większa liczba działających włókien mięśniowych, a tym samym znaczący postęp.

W czasie treningu elektrostymulacyjnego angażowanych jest aż 10 grup mięśniowych (pośrednio ponad 20). Wytwarza kontrolowane skurcze w ponad 300 mięśniach, zarówno agonistach jak i antagonistach, od najbardziej powierzchownego do najgłębszego. Pobudzenie ich do pracy podczas standardowego treningu jest znacznie trudniejsze, a czasem nawet niemożliwe.
W trakcie treningu stymulowane są m.in. mięśnie dna miednicy, brzucha, klatki piersiowej, pośladków, grzbietu, odcinka lędźwiowego, pleców oraz ud.

Zalety elektrostymulacji

Dla kogo?

trening indywidualnie dopasowany do każdego klienta, można go uprawiać bez względu na wiek, płeć czy poziom sprawności fizycznej. Łatwość wykonywania pozwala ćwiczyć nie tylko osobom z dużym doświadczeniem ale i amatorom.

OszczędnośĆ czasu

Wystarczą 2 treningi w tygodniu po 20 minut (20 minut w zamian za 2 - 3 godziny na siłowni).

Dla ciała

zabieg wyszczuplający, który rzeźbi ciało - podnosi pupę, uwidacznia „sześciopak”, zmniejsza cellulit, redukuje tkankę tłuszczową, ujędrnia skórę.

Zdrowie

Redukując masę ciała zapobiega chorobom, opóźnia groźne powikłania.

sport

Skutecznie poprawia osiągnięcia sportowe, wydolność i kondycję.

Poprawa krążenia

Poprawiając cyrkulację krwi w tkankach oraz tkance łącznej wpływa bezpośrednio na jędrność skóry, przyspiesza metabolizm, redukuje cellulit.
Spala tłuszcz nie tylko podczas treningu, ale i 48 h po.

masa mięśniowa

Dzięki pracy 350 mięśni, 10 głównych grup partii mięśniowych jednocześnie, daje szybsze efekty przyrostu masy mięśni oraz ich wzmocnienie.

Leczenie przeciwbólowe

Stymuluje wybrane grupy mięśni (które nie byłyby aktywowane podczas żadnego innego treningu), wzmacnia mięśnie wzdłuż kręgosłupa, co łagodzi problemy związane z bólem pleców, poprawia postawę.
Trening bez poczucia fizycznego zmęczenia.

Poprawa jakości życia

Poprawa samopoczucia, zmniejszenie stresu.
Zwiększenie libido.
Szybki powrót do formy po ciąży, urazach, kontuzjach,
Wzmacnia mięśnie dna miednicy niwelując nietrzymanie moczu

Rehabilitacja

Metoda stosowana gdy schorzenia wykluczają ćwiczenia klasycznymi metodami (po urazach, przy utracie napięcia mięśniowego, wzmocnieniu mięśni dna miednicy, zapaleniu ścięgien, przykurczach).
Przyspiesza powrót do pełnej sprawności.

Odciążenie stawów

Impulsy elektryczne działają bezpośrednio na mięśnie, bez oddziaływania na stawy, co zapobiega ich przeciążeniu.

Efekty

Efekty widoczne po 4-6 tygodniach treningów.

SPRZĘT

Pracujemy na AQ8 System - jest to urządzenie elektroniczne, które zostało zaprojektowane i wyprodukowane dla potrzeb kulturystyki, modelowania sylwetki, regeneracji i wzmocnienia mięśni całego ciała. AQ8 System ma wszystkie osiągnięcia technologiczne, aby zapewnić bezpieczeństwo, skuteczność, szybkość i wygodne zabiegi. 

To, co je wyróżnia, to całkowity brak kabli przeszkadzających w treningu oraz aż 24 elektrody rozmieszczone w całym stroju. Mobilny sprzęt oraz łączność radiowa pozwala na prowadzenie treningów nie tylko na sali treningowej ale również na świeżym powietrzu, bez ograniczeń ruchowych. 


W przeciwieństwie do tradycyjnych sprzętów, urządzenie posiada bardzo dobrze dopasowaną kamizelkę o właściwościach antybakteryjnych. Umieszczone w niej elektrody działają przez bawełnę i nie stykają się bezpośrednio ze skórą. Są one regularnie czyszczone dla zachowania maksymalnej sterylności. Pod kamizelkę zakłada się specjalną bieliznę, która wchłaniając pot, wilgoć oraz zapachy zapewnia dodatkową higienę. Bielizna taka jest przeznaczona dla jednego Klienta, a przed treningiem moczona w miejscach umieszczenia elektrod dla zapewnienia jeszcze lepszego przewodzenia elektrycznego. Dzięki temu podczas treningu EMS stymulowanych jest 90% włókien mięśniowych całego ciała.

Podczas jednego treningu istnieje możliwość trenowania od dwóch do ośmiu osób jednocześnie.
Kolejną zaletą jest możliwość skorzystania z treningów metodą EMS w domu. Trener personalny EMS zabiera ze sobą cały niezbędny sprzęt do ćwiczeń i dojeżdża pod wskazany adres na umówioną godzinę. Dzięki temu można uzyskać jeszcze więcej czasu dla siebie. 

W trakcie treningu wykonujemy programy 

CARDIO

Poprzez poprawę krążenia zwiększa podstawowy metabolizm i przyspiesza wszystkie reakcje niezbędne do najbardziej efektywnego skurczu mięśni.
Jest świetnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów – spala nadmiar tkanki tłuszczowej oraz rzeźbi mięśnie. Dodatkowo poprawia wydolność płuc oraz wydajność pracy serca – skutkuje to nie tylko możliwością pompowania większej ilości krwi w czasie aktywności fizycznej, ale również w czasie odpoczynku. Systematyczne ćwiczenia zmniejszają ilość zalegającego cholesterolu w naczyniach krwionośnych, dzięki czemu o wiele mniejsze jest ryzyko wystąpienia groźnych schorzeń, takich jak zawał serca czy udar mózgu. Trening tlenowy poprawia regenerację organizmu, a tym samym go odmładza.
Wszystko pozwala to na zachowanie bardzo dobrej formy.

FITNESS

Gdy naszym celem jest wymodelowanie sylwetki, trening warto uzupełnić ćwiczeniami siłowymi. Wspólnie z treningiem cardio pozwalają na uzyskanie doskonałych rezultatów. Co więcej, ćwiczenia siłowe poprawiają przemianę materii, dzięki czemu nawet po treningu tkanka tłuszczowa jest jeszcze szybciej spalana. Trening fitness zwiększa masę mięśniową, a przez to ich siłę, poprawia szybkość reakcji mięśni – krótkie serie bez traumatycznych lub gwałtownych ruchów związanych z konwencjonalnym treningiem. Zmniejsza ryzyko uszkodzenia ścięgna oraz zwiększa odporność mięśni na zmęczenie.

CELLULITE / SLIMMING ( Cellulit / Odchudzanie)

Rozwija sieć naczyń krwionośnych mięśni, przez to poprawia się ich odżywienie i natlenienie. Dzięki temu likwidujemy luźną, zwiotczałą skórę oraz skórkę pomarańczową. Program koncentruje się na spalaniu kalorii, uruchamiając aktywację metaboliczną. Impulsy tego programu działają na włókna typu wolnego (osoba, która ma więcej włókien wolnokurczących się, może osiągać lepsze wyniki w takich dyscyplinach jak długie biegi, triathlon, kolarstwo szosowe, górskie, wioślarstwo; włókna te sprzyjają pracy długotrwałej).

RELAX

Wytwarza delikatne skurcze mięśni aby ułatwić powrót do zdrowia po zmęczeniu mięśni lub pomóc w odzyskaniu siły mięśni po treningach i zawodach. Przywraca funkcje lokomocyjne, chroni kości i mięśnie. Jest doskonały w leczeniu dekompensacji, bólu stawów lub korekty postawy. Zalecane jest na zakończenie treningów. 

Należy zauważyć, że wyniki treningów będą zależeć od
- budowy mięśni szkieletowych – masy mięśniowej,
- kondycji fizycznej,
- stylu życia,
- odżywania,
- stanu psychicznego.

Aby zmaksymalizować wyniki, zaleca się uzupełnić trening EMS regularnymi ćwiczeniami oraz zdrowym odżywianiem.

Podczas treningu Klient zauważy:
- wzrost masy mięśniowej,
- utratę masy tłuszczowej,
- ujędrnienie skóry,
- redukcja cellulitu,
- poprawę kondycji,
- lepsze samopoczucie. 

Trening ems a siłownia

Kryteria

Trening EMS

Trening na siłowni

Wymagany czas treningu

20 min

Ok 180 min

Optymalna częstość treningów

2 – 3 razy w tygodniu

3 – 5 razy w tygodniu

Widoczne rezultaty

Po 4 – 6 sesjach

Po 15 – 20 sesjach

Ilość spalonych kalorii podczas treningu

Do 1200 kcal

Do 500 kcal

Utrata wagi i tkanki tłuszczowej

3 razy szybciej

Standardowo

Redukcja celulitu

Tak

Nie

Trening szkieletu mięśniowego

Zawsze

Podczas wybranych ćwiczeń

Przyrost mięśni głębokich

5 razy szybciej

Standardowo

Ryzyko kontuzji

Brak

Wysokie

Obciążenie stawów

Znikome

Podwyższone

Przyspieszenie metabolizmu

Tak

Nie

ZALECENIA

- nie jedz tuż przed treningiem, po smacznym posiłku odczekaj ok. 2 godzin
- przed treningiem (dla motywacji i wytrwałości) wypij kawę
- zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu
- pamiętaj o właściwej rozgrzewce
- dla początkujących zaleca się wstępny test fizyczny
- nie wstrzymuj oddechu podczas ćwiczeń
- przestań ćwiczyć w przypadku kołatania serca, nudności, zawrotów głowy, duszności lub osłabienia
- jeśli wystąpią problemy zdrowotne, przed treningiem skontaktuj się z lekarzem
- postaw na zdrowe odżywianie
- unikaj soli i dosalania
- zmniejsz spożycie cukrów prostych
- spożywaj większe ilości białka, witamin i minerałów, które pomagają organizmowi odżywić masa mięśniowa
- unikaj palenia papierosów, jak i wdychania nikotyny
- nie pij lub zmniejsz spożycie alkoholu
- na trening zabierz ze sobą obuwie sportowe i dobry humor

X

Nie musisz kopiować

nie musisz nic kopiować wszystkie wiadomości są na miejscu